február 23

Fogfehérítés

Fogfehérítés

A fogfehérítés egy esztétikai beavatkozás, amely során a fog eredeti színéhez viszonyítva világosabb színárnyalatot érnek el, és egyéb elszíneződések (lásd dohányzás) eltávolítására is rendkívül hatásos.

Fogfehérítés előtt elengedhetetlenm komplett szájhigiénés kezelés, a szuvas, sérült fogak kezelése.

A fogak elszineződéseit oxidációs eljárásokkal szüntetjük meg, a fogfehérítő anyagok általában hidrogén-peroxidot, karbamid-peroxidot, vagy natrium-perborátot tartalmaznak.

A fogak fehérítését előre gyártott, szilikonból készült éjszakai sín segítségével és fehérítőanyag alkalmazásával, vagy a kezelés időtartama szempontjából kedvezőbb, rendelői fogfehérítéssel is lehet végezni. A fehérítő sínt, lenyomat alapján készítik, és a fehéredési időtartam általában 7-14 éjszakai viselést igényel. A rendelői fogfehérítés, a fehérítőanyag magasabb koncentrációja miatt, csak fogorvos által végezhető, a beavatkozás időtartama az előkészületekkel és tisztításokkal együtt megközelítőleg másfél óra, és átlagosan az eredeti fog színhez képest, 6-7 árnyalatnyi változás figyelhető meg.

A fogorvosi felügyelet mellett végzett fogfehérítésnek fogszövetre nézve nincs káros mellékhatása. A fogfehérítés fájdalmatlan, a fogzománcra bizonyítottan ártalmatlan.

Az esetenként fellépő érzékenység csak átmeneti kellemetlenséget okoz.

Az elért fehérség tartóssága erősen függ az egyén életmódjától. Dohányzás esetén akár 1-2 év után szükséges lehet szinten tartó kezelés.

Dr. Matyasi Gábor