június 4

10 jel, ami arra utal, hogy látogasd meg a fogorvosod!

Hírek

10 jel, ami arra utal, hogy látogasd meg a fogorvosod!

Biztosan te is hallottad már azt, hogy fél évente nem árt elmenni fogorvoshoz legalább egy szűrésre. A legtöbben azonban ezt nem tartják be. Van aki nem ér rá a munka és a család mellett, van aki megfeledkezik róla, és sajnos akad aki egyszerűen nem veszi komolyan a felhívást.
Van azonban olyan eset, amikor időpontot KELL egyeztetni. Az alábbi listával szeretnénk segíteni neked, hogy tudd mely esetben nem szabad halogatni tovább a vizsgálatot:

1. Fáj a fogad
A fájdalom lehet szúró, tompa, lüktető, rövid vagy elhúzódó. Számtalan kiváltó ok előfordulhat (pl.: szuvasodás, gyulladás). A problémát kezelni kell, hogy ne legyen komolyabb következménye, na és persze, hogy megszűnjön a fájdalom is! smile hangulatjel

2. Feldagadt az arcod
A duzzanatnak több oka is lehet, azonban leggyakrabban egy problémás fog gyulladása okozza ezt a tünetet. Bár általában fájdalommal is jár, nem elegendő bevenni egy fájdalomcsillapítót vagy lelohasztani a duzzanatot, mindenképpen fogorvosi vizsgálat javasolt!

3. Kellemetlen a leheleted
Itt nem elsősorban arra gondolunk, hogy a reggeli rohanásban elmaradt a fogmosás, és ennek következtében a környezeted eltorzult arccal menekül előled ha beszélsz. Kóros problémáról akkor lehet szó, ha rendszeres fogmosás után is egész nap érzed, hogy kellemetlen a leheleted. Ennek hátterében nemcsak fogászati, hanem akár belgyógyászati ok is állhat, így érdemes kivizsgáltatnod magad!

4. Nem tudsz önfeledten mosolyogni
Ne hagyd, hogy gátlásaid vagy fogászati problémáid mosolyod elrejtésére sarkalljanak! A legtöbb probléma orvosolható töméssel, fogfehérítéssel, fogpótlással, vagy épp fogszabályozással. Jelentkezz be és kérj árajánlatot! Egy vizsgálat alkalmával a fogorvos több lehetőséget is felvázolhat, és lehet hogy sokkal olcsóbban kezelhető a kiváltó ok, mint gondoltad volna.
Rendelőnkben a kezelési nélküli vizsgálat ára csak 3.000 Ft, mely teljes egészében levonásra kerül az első kezelés árából. A vizsgálat során árajánlatot is adunk a felvázolt kezelési lehetőségek alapján.

5. Vérzik a fogínyed
Mint a fogkrém reklámokban is láthattad, a fogínyvérzés egyáltalán nem természetes állapot! A duzzadt, vörös, fájó, vérző fogíny mindenképpen problémát jelez. Gyakran ezen probléma egy fogkőlevétellel orvosolható, mivel az íny és a fog találkozási pontjánál felhalmozódott baktériumok és ételmaradékok is okozhatják ezen tünetet. Bár ez egyszerűen hangozhat, azért kérjük vedd komolyan, hiszen a gyulladás továbbterjedhet a csontállományra is, ami akár a fog elvesztését is eredményezheti!

6. Letört a fogadból
Nem számít, hogy mekkora darabka tört le, mindenképpen keresd fel fogorvosodat, hogy ne forduljon rosszabbra a helyzet. A sérült rész hajlamos szuvasodásra vagy a törés mentén újabb darabok válhatnak le a fogból. Fontos a lehető legkorábbi kezelés, hogy elkerüljük az egyre nagyobb tömések készítését, vagy akár gyulladás esetén a gyökérkezelést is.

7. Kiesett a fogtömésed
Függetlenül attól, hogy mikor készítették a tömést, ha kiesik érdemes elmenned a fogorvoshoz, hiszen a tömés alatti fog sérülékeny. Könnyen kialakulhat másodlagos szuvasodás, vagy nagyobb tömések esetén gyökérkezelésre is szükség lehet.

8. Nem rágsz mindkét oldalon
Ha nem egyenlő mértékben terheled állkapcsodat, azaz étkezésnél nem rágsz mindkét oldalon, akkor egyrészt előfordulhat, hogy az ételt sem rágod meg kellő mértékben, mellyel az emésztésed terheled, és az állkapcsod csontállományának is ártasz vele.
Legtöbbször hiányzó fogak, vagy érzékeny fogak okozzák ezt a helyzetet, melyet érdemes kezeltetni, a kényelmesebb étkezés érdekében.

9. Csikorgatod a fogaidat
Manapság a stresszes életvitelnek köszönhetően egyre több ember csikorgatja a fogait. A rendszeres csikorgatásnak köszönhetően fogaid elkophatnak, érzékennyé válhatnak. A stressz ellen olyan programot, vagy tevékenységet javasolnak a szakemberek, mely “kikapcsolja az agyat”, és mellette ellazulhatunk. Sokaknak a sport jelenti ezt, egy könyv elolvasása, vagy relaxációs gyakorlatok. Amíg azonban megvan ez a rossz szokás a fogorvos segíthet egy éjszakai fogvédővel, hogy megkíméld fogaidat.

10. Meglazult a fogpótlásod
A pótlások alatti csiszolt fogak sérülékenyek és érzékenyek, ezért ha a pótlás elmozdul, nem illeszkedik rendesen, akkor a baktériumok könnyen bejuthatnak a fogakhoz és gyulladás alakulhat ki.
Ha a felsorolt panaszok közül bármelyiket tapasztalod, keresd fel fogorvosodat, vagy ha még nincs, hívj minket bizalommal időpont egyeztetés céljából!
Rendelőnkben a kezelés nélküli vizsgálat és konzultáció csak 3.000 Ft, melyet teljes egészében levonunk az első kezelésed árából!

Biztonsági Felhasználó. Ne töröld!